Monday, 23 November 2009

Memories!




I can't remember what set me off thinking about this old game I used to have this weekend but now I've thought about it I can't think of nothing else but wanting to play it!!

This was without a doubt one of the best games throughout my childhood and I loved playing it. They still make it but the updated version looks rubbish, no big phone like below which was half the fun :)



I really miss being a kid and being able to play games and Barbies and I guess just basically not having all the grown up problems of the world to worry about!


Here are some other bits and pieces I fondly remember from growing up...



Teddy Ruxpin!

You could lift his top up and put a tape in and he would talk.

Tamagotchi!


Tamagotchis were the best little toys ever, I think I had about three and a Tamagotchi Diary to monitor progress!



Clackers!


Push Pops!


I was never allowed these :(




Pogs!


Me and my brother used to have so many of these



Trolls!


I had a Troll party one year, complete with cake and party bags!



And this is one thing I will never be giving to my future children. This book has scarred me! I hate it and am terrified to this day of burglars and I remember Bill only burgled within the hours of 11PM - 5Am - seriously, if I need a wee at say 4 in the morning, I will wait until 5 comes around because then I think any potential burglars will be no longer lurking. Ruined my life!
I'm no closer to getting an internet connection for the flat and I didn't get to my mums this weekend so no posts are scheduled this week I'm afraid :(
I'll be back shortly so don't leave me!! :D
xXx

34 comments:

  1. hahahaha... past saturday, Boyfriend was out early to get his car fixed, and we hadn't eaten the whole day till 3pm. So I was super hungry and told him that he's bad in keeping a girlfriend because he's supposed to feed a girlfriend 3 times a day, and that this tamagotchi (me) was on 10% and very unhappy. :P

    loves

    ReplyDelete
  2. BURGLAR BILL & PUSH POPS!!!!! Wow that's taken me back! I remember them all - LOL

    Push Pops should have come with a health warning! They contributed to my fillings! LOL

    ReplyDelete
  3. PUSHPOPS were my heaven. and i only had 1 troll..and her hair was pink, and i loved her (: x

    ReplyDelete
  4. oooh I remember most of these things!
    I had a cheaper version of tamagotchi...but I loved it!
    and I loved Pogs. Me and my brothers used to play with them all the time!

    ReplyDelete
  5. push a push pop save some for later -I am sure that was the jingle lol POGS lol I went to see Pulp about the time Doritos launched and they had free Pogs in the packet and everyone at the concert got free baags and people were throwing the pogs at jarvis cocker and he was like what the feck is a pog soooo funny

    ReplyDelete
  6. OMG what a brilliant post, i loved dreamphone and pogs were awesome!!

    ReplyDelete
  7. Wow your post certainly brings back some memories. I remember when tamagotchis came out and everyone had one. Great post! x

    ReplyDelete
  8. Dream Phone was the best game EVER! I used to well fancy Matt and if I ever got him as my 'guy' I got all giddy, hahaha. Loser!

    I also loved tamagotchi's- I actually got my Dad to take mine into work with him as they were banned at school! I kind of still want one now...

    xx

    ReplyDelete
  9. I loved dream phone so much! I would play it every day, what a game! & I loved my tamagotchis & the furbys! They scared me abit it first but i loved my furby in the end haha!

    XO

    ReplyDelete
  10. What an awesome post!! So many memories came rushing back to me. I also loved Garbage Pail Kids when I was younger... those cards you could collect?? And the board game Mall Madness and Sweet Valley High. And slap bracelets... so fun to take a stroll down memory lane!!

    ReplyDelete
  11. ahhh love this post.

    I used to always want to go to my friend Melanie's house because she had Dream Phone and I was obsessed with Matt! haha

    What was that other one called, Mall Maddness? They had fake credit cards and a layout of the mall....

    ReplyDelete
  12. ohhhh my gosh, I feel like I just took a spin through my childhood bedroom! I LOVED dreamphone, listened to my teddy ruxpin read every night, remember driving my parents nuts with my clackers, and had the most ridiculous troll collection!

    It is a good thing thst you were not allowed push pops....from what I remember they were gross and a sticky mess!

    ReplyDelete
  13. @ Toothfairy ~ that made me LOL so much!! Love that line, I have to use it! xx

    @ VexInTheCity ~ LOL Me too! xx

    @ Adele ~ Lord I had about 20 .. I was obsessed lol xx

    @ Lydia ~ I think I had a cheaper one too once I'd broken all the Tamagotchis! xx

    ReplyDelete
  14. @ Louise ~ Oh yeah I remember when they used to give them away free with everything! xx

    @ Em ~ I so wish I could play Dreamphone now!! xx

    @ Peonies and water lillies ~ Thank you! xx

    @ Daisy ~ Haha it seems everyone was Matts girl lol - and I used to make my Dad do that too!! xx

    ReplyDelete
  15. @ Hannah ~ Oh yes I had a furby too! Aw I miss them! xx

    @ KS ~ Aw thanks! I only vagely remember Mall Madness, I didn't have it but I kinda remember it xx

    @ Kora ~ Another Matt fan lol! xx

    @ LV ~ Haha thats why my mum wouldnt let me have them :D xx

    ReplyDelete
  16. i still have dream phone haha
    It has spice girl stickers on it : )
    xx

    ReplyDelete
  17. OMG Emma! OK sleepover at mine girl and bring Dream Phone!! lol :D xxx

    ReplyDelete
  18. Done and we can go to Morely market afterwards. Is it even still there?
    xx

    ReplyDelete
  19. It is it is...not been there since I've moved in. I need a good Saturday shopping sesh soon! xxx

    ReplyDelete
  20. ARGH! You've brought back such memories!
    I loved pogs and push pops and my boyfriend bought me a tamagotchi last year, they're not as fun as they used to be...

    I was never allowed that phone came, i don't know why :/

    ReplyDelete
  21. Phoebe, you were deprived my child! LOL! Oh thats a shame I wanted to buy one lol xx

    ReplyDelete
  22. AH! I remember ALL OF THOSE! I loved dreamphone..best game, ever haha
    And Burglar Bill scared me too. That's a horrible theme for a kids book, right?!

    ReplyDelete
  23. I remember all of those. Especially Dream Phone. I played that a lot. I still remember that silly computer voice going, "You're right, I REALLY like you..."

    ReplyDelete
  24. Omg! I have Dream Phone stashed somewhere in a closet! Lol!
    And trolls...I keep a couple on display still! Haha! I remember they had trolls that you could put on your pencils too!
    Lovely post!

    xoxo

    ReplyDelete
  25. Love this post, my Mum still has all of our pogs somewhere! Weird that you mentioned Teddyy Ruxpin, my boyfriend put him as the background on our laptop a week ago and won't stop talking about him lol.

    Push pops were amazing! Can you still get them??

    ReplyDelete
  26. @ A ~ Totally a HORRID theme for a kids book!! xx

    @ WW ~ Haha yes I remember that! xx

    @ Tina ~ I asked my mum, mine went mouldy lol. YES I remember the pencil trolls too!!! SOOO cool! xx

    @ Rhianne ~ Wow how strange lol! Yes I am sure you can still buy them. They brought those rings out too didn't they! xx

    ReplyDelete
  27. We still have to go shopping anyway lol
    xx

    ReplyDelete
  28. ahhh tamagotchis!!!!! I LOVED them! I think I was slightly obsessed :/
    also you are right burgular bill is terrifying!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  29. Wow I remember a load of those - the nostalgia...

    Kate x

    ReplyDelete
  30. Oooh i loved my Tamagotchi and Pogs, my favourite toys!! Not forgetting the trolls too of course ;), those were the days eh xx

    ReplyDelete
  31. I feel so old for remembering these! The push pops, oh dear, quite unhygienic and quite messy! That was my memory of them!

    i'm glad they're no longer 'fashionable', good times, but still quite cringeworthy!

    ReplyDelete
  32. Oh wow ! I always wanted that game and I never got it ! Pogs were just fantastic, I still have all mine!

    ReplyDelete
  33. ohhh i miss push pops a lot<3

    ReplyDelete
  34. OMG! I had Dream Phone! Ahhh memories! :)

    xx

    ReplyDelete